Grafisk Profil

En grafisk profil ska spegla företagets själ samtidigt som den ska stödja företagets verksamhetsplanering och mål. Det är först då det börjar bli intressant och lönsamt.

Varför en grafisk profil? Den grafiska profilen hjälper företaget att hålla ett likartat och konsekvent utseende oavsett kanal eller exponering. Ett konsekvent och likartat utseende skapar igenkänning hos konsumenten. Ett varumärke som profileras på rätt sätt har ett tydligt försprång när konsumenten står i valet och kvalet mellan två företag.

Med hjälp av en grafisk manual kan företaget följa den grafiska profilen på ett konsekvent sätt. Allt ifrån PowerPoint-mallar till visitkort, profilkläder, företagets kärnvärden och bildspråk. Som företagare behöver du inte vara orolig att företagets profilering exponeras på fel sätt.

En grafisk profil består av flera delar. I slutändan är en grafisk profil ett verktyg och en del av ett varumärke. Det är centralt att grafiska profilen stödjer kommunikationsplattformen när det gäller tonalitet och positionering.

Dinwebb är en webbyrå stockholm som kan hjälpa dig och ditt företag att kommunicera din grafiska profil utifrån verksamhetsplanering och mål. Läs mer om hur dinwebb webbyrå stockholm hjälpte andra företag att ta fram en grafisk profil här.

No related posts.

Comments are closed.